De glampingmarkt is continu in beweging en zelfs in het turbulente 2020 stond deze branche niet stil. Ook binnen onze eigen landgrenzen was glamping booming business. Reden genoeg om deze dynamische markt onder de loep te nemen! Onze eigen Richard Otten schreef een interessant stuk over de trends en ontwikkelingen binnen de Nederlandse glampingmarkt in het Glamping Business Magazine. Ben je hier ook benieuwd naar? Lees dan snel verder, want in dit artikel vertellen we je er alles over.
De populairste trends
Van winterglampen tot aan verblijven in eigen land: 2020 was een jaar waarin de glampingwereld op zijn kop stond! De reisbeperkingen die het coronavirus met zich mee bracht, maakte dat de Nederlandse glampings het aantal boekingen flink zagen toenemen. Niet alleen de glampings kenden een stijging aan bezoekers, ook op de stranden en in de bossen was er volop activiteit. Nederlanders ontdekten weer massaal eigen land!
Glamping breidt uit
Het fenomeen glamping is al jaren een trend, maar zelfs in het afgelopen jaar is interesse in luxe kamperen flink gestegen. Pop-up glampings leken als paddestoelen uit de grond te schieten en ook de permanente glampings breidden zich flink uit. De reden? Fantastische accommodaties in de natuur, faciliteiten om bij weg te dromen en eigen sanitair. Geen wonder dat glamping zo populair is!
Meer trends en ontwikkelingen binnen de glampingmarkt
Hebben we je met bovenstaande trends al een beetje opgewarmd en ben je benieuwd naar wat er nog meer speelt? Dan heb je geluk, want er is nog veel meer te ontdekken over de glampingbranche in eigen land! Om het volledige artikel van trends en ontwikkelingen binnen de glampingmarkt te ontdekken kun je hier klikken. Benieuwd naar de glampingtrends van dit jaar? Die lees je hier.