{"id":31957,"date":"2020-06-01T09:00:46","date_gmt":"2020-06-01T07:00:46","guid":{"rendered":"http:\/\/www.glamping.nl\/?p=31957"},"modified":"2020-05-27T10:39:00","modified_gmt":"2020-05-27T08:39:00","slug":"het-altijd-weer-fascinerende-frankrijk","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.glamping.nl\/het-altijd-weer-fascinerende-frankrijk\/","title":{"rendered":"Het altijd weer fascinerende Frankrijk"},"content":{"rendered":"
Het is altijd weer fascinerend om toe te zien hoe groot de cultuurverschillen zijn tussen Fransen en Nederlanders. Hordes Nederlandse toeristen ervaren dat elk jaar weer. En als je er woont, des te meer.\u00a0<\/span><\/p>\n De televisie is een zeer treffend voorbeeld van die verschillen. Televisieshows, praatprogramma’s, het journaal en zelfs de reclame: alles is anders.<\/span>\u00a0<\/span><\/p>\n Als wij met vakantie zijn in Nederland en naar de Nederlandse televisie kijken, schieten we altijd in de lach als we de reclameblokken voorbij zien komen. Het is duidelijk dat er met een relatief klein budget en veel creativiteit een optimaal resultaat wordt beoogd. Het was ons eigenlijk nooit opgevallen, al die grappige, down-to-earth reclamespotjes van verzekeraars en winkelketens, vaak ingesproken met komische accenten uit Brabant of Den Haag.<\/span><\/p>\n In Frankrijk zijn de meeste reclamespots gemaakt met de perfectie (en de budgetten) van een speelfilm. Somptueuze en fraai uitgelichte decors en modellen die zo van de Parijse catwalks zijn geplukt. Sensuele stemmen die in accentloos en correct Frans over een perfect uitgelichte zak diepvriesgroenten praten alsof het over een zeldzame truffel uit de P\u00e9rigord gaat.<\/span><\/p>\nMarketing en het budget<\/span><\/b>\u00a0<\/span><\/h2>\n